8 ویژگی افرادی که در زمینه مدیریت بازاریابی فعالیت می کنند
8 ویژگی افرادی که در زمینه مدیریت بازاریابی فعالیت می کنند
پنج شنبه 4 ارديبهشت 1399 ساعت 14:26 | بازدید : 180 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

8 ویژگی افرادی که در زمینه مدیریت بازاریابی فعالیت می کنند

 

در این پست می خواهیم بررسی کنیم که مدیران بازاریابی باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟

1. مدیریت بازاریابی یک فرآیند مدیریتی است بنابراین مدیران بازاریابی باید مدیریت قوی داشت هباشند

مدیریت بازاریابی یک فرآیند مدیریتی است که شامل برنامه ریزی، سازماندهی کردن، تصمیم گیری کردن، پیش بینی کردن، هدایت کردن، هماهنگی کردن و کنترل کردن کارها می باشد. استنلی ونس (Stanley Vance) که یکی از محققان در زمینه مدیریت بازاریابی است؛ آن را به این صورت تعریف می کند:" فرآیند تصمیم گیری و کنترل کردن"

این فرآیند یک فرآیند مدیریتی است. تمام بخش هایی که این فرآیند دارد؛ که شامل بخش توجه کردن به نیازهای مشتریان و مدیریت کردن آن ها، بخش قیمت گذاری کردن، بخش توزیع و بخش های دیگر، همه و همه بخش هایی مدیریتی می باشند. بنابراین مدیران بازاریابی باید مدیریت قوی داشته باشند

2. این پروسه مشتری محور است؛ بنابراین مدیران بازاریابی باید به مشتریان توجه زیادی بکنند

یکی دیگر از ویژگی های اصلی این پروسه مشتری محور بودن آن می باشد. "مشتریان پادشاهند" یکی از شعارهای مهمی است که افرادی که در زمینه مدیریت بازاریابی کار می کنند باید این شعار را همیشه جلوی چشمشان داشته باشند. بنابراین فعالیت های بازاریابی که مدیران بازاریابی آن ها را طراحی می کنند همگی بر اساس همین "پادشاه" بودن مشتریان ایجاد می شود و آن ها همیشه این جمله را مدنظر دارند. آن ها می خواهند کاری کنند که "مشتریان از کار راضی باشند".

از آن جایی که اصل اولیه بازاریابی این است که مشتریان جدیدی ایجاد کند و همچنین مشتریان سابق را نیز حفظ کند؛ بنابراین مدیریت بازاریابی هم بیشتری تاکیدش بر همین موضوع می باشد. مدیریت بازاریابی کار تبدیل کردن مشتریان بالقوه را به مشتریان حقیقی انجام می دهد بنابراین باید تمام تمرکزش را بر روی مشتریان و احترام گذاشتن به آن ها بگذارد. تبدیل کردن مشتریان بالقوه به مشتریان حقیقی کاری است که از طریق راضی نگه داشتن مشتریان و توجه کردن به نیازهای آن ها انجام می گیرد و بنابراین باید همه چیز بر اساس نیازهای آن ها و آن چه که می خواهند باشد. بنابراین مدیران بازاریابی باید به مشتریانشان توجه ویژه ای داشته باشند

3. مدیران بازاریابی باید توانایی تحلیل نتیجه های تحقیقات را در حد بالایی داشته باشند

یکی از مهم ترین کارهایی که در بازاریابی انجام می گیرد؛ شناختن نیازهای مشتریان و آن چه که آن ها می خواهند است. این شناختن نیاز به جمع آوری داده ها به صورت پیوسته و سیستماتیک دارد. بنابراین یکی از ویژگی های مهمی که مدیرانی که به عنوان مدیر بازاریابی کار می کنند دارند این است که باید این توانایی را داشته باشند که بتوانند داده های مربوط به مشتریان را به خوبی جمع آوری کنند و بتوانند این داده ها را مورد تجزیه و تحلیل و بررسی قرار دهند تا نتیجه هایی را که می خواهند از این داده ها بگیرند. این کار به مدیران بازاریابی کمک می کند تا نیازهای مشتریان را درک کنند و بدانند که آن ها دقیقا چه می خواهند و همچنین با اطلاعات آن ها و پیش فرض های ذهنی که نسبت به تجارت مورد نظر دارند آشنا شوند. داشتن این اطلاعات و تجزه و تحلیل کردن این اطلاعات به شکل درست به آن ها این امکان را می دهد که اقداماتی را که قرار است در آینده انجام بگیرد پیش بینی کنند و بر این اساس برنامه ریزی هایشان را انجام دهند.

4. توانایی برنامه ریزی بالایی دارند

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که بازاریابی دارد؛ این است که باید برای آن برنامه ریزی کرد. برنامه ریزی یکی از مهم ترین ارکانی است که بازاریابان باید به آن توجه کنند. البته هر کاری بدون برنامه ریزی مشکل است ولی این موضوع مخصوصا در ارتباط با بازاریابی اهمیت فراوانی پیدا می کند. بازاریابی کردن بدون برنامه ریزی کردن هیچ فایده ای ندارد و کار به جایی نمی برد. بنابراین برای تولید محصولات و سرویس های مختلف باید برنامه ریزی صورت بپذیرد. از این رو افرادی که به عنوان مدیران بازاریابی کار می کنند باید حتما این موضوع را درنظر داشته باشند که بدون داشتن یک توانایی مناسب در زمینه برنامه ریزی، نمی توانند بازاریابی یک سازمان یا تجارت را مدیریت کنند. سازمان ها تلاش های پیوسته ای در زمینه برنامه ریزی، تولید و نوآوری محصولات و خدمات می کنند تا کار ارایه کردن خدمات و محصولات به مشتریان را آسان تر نمایند.

5. داشتن توانایی در زمینه ساختن چارچوب هایی برای بازاریابی

از دیگر توانایی هایی که مدیران بازاریابی باید داشته باشند؛ ایجاد کردن چارچوب هایی برای بازاریابی می باشد. فعالیت های بازاریابی تنها فروختن و توزیع کردن کالاها و یا خدمات از سمت تولید کننده به سمت مشتریان نهایی نمی باشد. بلکه شامل یک سری فعالیت هایی مانند تحلیل نتیجه های حاصل از تحقیقات، تولید، نوآوری، تبلیغات و تصمیم گیری برای تبلیغات هم می باشد. تمام این جنبه های مختلف کار باید به شیوه ای موثر ساخته شوند تا بهترین نتیجه ها حاصل گردد. بنابراین ایجاد ساختارها و چارچوب هایی در این رابطه یکی از توانایی های مهمی است که افرادی که در زمینه مدیریت بازاریابی کار می کنند باید به آن توجه نمایند. ساختن این چارچوب ها بستگی به اندازه شرکت مورد نظر، موقعیت جغرافیایی که این شرکت دارد، تعداد خطوط تولید کننده محصولات، طبیعت محصولات، تعداد مشتریان و بسیاری از عوامل دیگر دارد که همگی باید به هنگام ایجاد کردن ساختار مورد توجه قرار بگیرند.

6. توجه به اهداف سازمانی

توجه کردن به اهداف سازمانی نیز یکی دیگر از ویژگی هایی است که افرادی که در زمینه مدیریت بازاریابی کار می کنند باید داشته باشند. بازاریابی یکی از بخش هایی است که کارش این است که در زمینه اهداف سازمانی، کارها را به جلو ببرد. در کنار بازاریابی، بخش های دیگری نیز در سازمان هستند که همه این بخش ها با هم باید به اهداف سازمانی توجه کنند. جنبه های مختلف مدیریتی در یک سازمان وجود دارند؛ به عنوان مثال، مدیریت منابع انسانی، مدیریت منابع غیرانسانی، مدیریت کلی و غیره. بنابراین این جنبه از مدیریت نیز باید با جنبه های دیگر مدیریتی در کنار هم قرار بگیرند و هدفشان باید این باشد که به نفع سازمان عمل کنند. بنابراین مدیران سازمان باید به اهداف اصلی سازمان توجه نمایند

7. داشتن مهارت های ارتباطاتی

هدف اصلی و نهایی در هر شرکت و تجارتی این است که میزان فروش و سود را به حداکثر برساند. هدف اصلی افرادی که در زمینه مدیریت بازاریابی کار می کنند نیز همین است. آن ها هدفشان این است که میزان سودی که حاصل از فروش محصولات و ارایه کردن خدمات می شود به حداکثر برسد. بنابراین برای این کار وجود ارتباطات موثر برای یک شرکت و سازمان اهمیت زیادی دارد و همچنین افرادی که به عنوان مدیر بازاریابی کار می کنند نیز باید این توانایی های ارتباطاتی را داشته باشند. آن ها باید بتوانند به خوبی با مشتریان ارتباط بگیرند تا به این وسیله بتوانند بازاریابی برند را بهتر انجام دهند.

8. توانایی کنترل کردن فعالیت های بازاریابی

کنترل کردن فعالیت های بازاریابی نیز یکی دیگر از مهم ترین کارهایی است که افرادی که در زمینه مدیریت بازاریابی کار می کنند باید به آن توجه نمایند. فعالیت های بازاریابی باید به گونه ای کنترل شده انجام شوند. نمی توان بدون توجه به پارامترهای مختلف (مانند هزینه محدود، زمان محدود و غیره) کار فعالیت های بازاریابی را انجام داد و برای انجام دادن این کار حتما باید مدیران کاری کنند که بازاریابی کنترل شده باشد. از این رو یکی از توانایی های مهمی که بازاریابان باید داشته باشند تونایی چگونگی کنترل کردن استراتژی هایی است که به عنوان استراتژی های بازاریابی قرار است برای یک سازمان اعمال شوند. مدیران بازاریابی باید با سنجیدن شرایط و توجه کردن به منابع ملی شرکت و یا سازمان و بودجه ای که وجود دارد؛ سعی کنند استراتژی های بازاریابی را کنترل کنند و در نتیجه آن ها نیاز به توانایی زیادی در این زمینه دارند.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 14
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 23
:: بازدید ماه : 451
:: بازدید سال : 1190
:: بازدید کلی : 5690